Mandellatte & PB | Lisa's Healthspo

Lisa's Healthspo

Annons

Mandellatte & PB

 

 

Godmorgon!

Igårkväll hann jag inte blogga eftersom jag var på en föreläsning med Grön Ungdom om feminism och olika feminismer efter skolan och hela kvällen. Det var riktigt roligt! Himla kul att träffa alla igen efter lov och allt!

Igår morse körde jag ju ett morgonpass och det var väldigt härligt! Så eftersom jag inte hann skriva om det igår så får det komma nu istället 🙂 Jag gjorde ett nytt personbästa idag med! – trots att min rygg är ganska slut efter maxningen i marklyft härom dagen 😉

Jag lyckades köra en rep på 55 kg så det var riktigt kul! Det var en ökning med 5 kg 😀 – Det blev alltså helkropspass med fokus på rygg:

 

Latsdrag 12 set
– varav 8 set var en del av ett dropset

Knäböj 4 set

Bänkpress 4 set

Militärpress 4 set

Rygglyft med 10-kilosvikt 4 set

Crunches på bosuboll med 5-kilosvikt 3 set

Underarmscurls med handflator uppåt 3 set

 

 

PicMonkey Collage2201152

 

 

Men idag då – jag inleder denna fredag med en mysig frukost framför ett riktigt bra program som heter “Fosterland” vilket jag rekommenderar starkt! Jag hänger mycket på svtplay nu haha. “Blå ögon” rekomenderar jag också, lite på samma tema.

Till frukost så blev det i alla fall bland annat en mandellatte. Den blev verkligen otroligt god!! Det är alltså som en kaffe latte fast på mandelmjölk och sen toppat med en slags nyttig vaniljsmakande och proteinrik “grädde” som faktiskt blev riktigt god! Mumma!

 

Nu gör vi denna fredag grym! Kämpa sista dagen innan helgen nu! Kram,
Lisa 🙂

 

 

Mandellatte toppad med proteinrik vaniljgrädde
0,5 dl äggvita = 1,5 hel äggvita (räcker med en)
3 msk kvarg
1/2 krm vaniljpulver
5-10 steviadroppar från Nutrinick (naturella) droppar eller annan sötning som ex. honung

3 dl bryggt kaffe
1 dl osötad mandelmjölk från Alpro
3-5 steviadroppar från Nutrinick (naturella) eller annan sötning såsom honung

Vispa äggvitan fluffig och vit. Vispa försiktiskt ner kvarg, vaniljpulver och sötning. Smaka av. Blanda samman kaffe, mandelmjölk och sötning. Smaka av. Häll upp mandelkaffet och toppa med den proteinrika vaniljgrädden. Klart 🙂

 

 

PicMonkey Collage2301151

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats