Protein Cappuccino & Kvarg | Lisa's Healthspo

Lisa's Healthspo

Annons

Protein Cappuccino & Kvarg

IMG_4420IMG_4428IMG_4425IMG_4426IMG_4424

 

 

“Godmorgon”, fast klockan snart är mitt på dagen…

Det var riktigt skönt att sova en natt i sin egen säng! Dock är jag fortfarande ganska uppe i varv efter resan så jag kunde inte sova så länge. Men men nu är jag ju i fas med det svenska dygnet i alla fall! Vi landade vid sju på Landvetter igår och jag väl hemma runt åtta. Sen åt jag och mamma en riktigt god och mysig middag tillsammans. Det är riktigt skönt att vara hemma igen faktiskt!

Jag vaknade lite innan åtta idag och sen dess har jag fixat här hemma och packat upp allting o.s.v. Så frukosten åts precis faktiskt. Jag är så himla glad att vara hemma till min rena och fräscha mat igen! Don’t get me wrong, maten under dessa veckor har varit underbar men det är inget jag vill leva på hela tiden. Ren mat är det jag gillar bäst, både i smak och energi. Den får mig att må bättre!

Så idag blev det lite kvarg blandad med yoghurt som toppades med en massa frukt och bär eftersom jag saknad det lite under resan. Det blev äpple, kiwi, jordgubbar och hallon samt lite bovetepuffar och jordnötssmör. Mumma! Till gjorde jag även en riktigt god nyttig cappuccino på skummad mjölk som du inte behöver kaffemaskin för att göra och den är dessutom proteinrik!

 

 

Protein Cappuccino
1 äggvita
0,5 dl mjölk
Kaffe
+ ev. smaksättning/sötning/topping

Sätt på kaffet. Vispa äggvitan vit och fluffig. Vispa ner mjölken och smaksätt eventuellt med något. Häll upp kaffe och den skummade mjölken i koppen, i den ordning du vill. Rör om om du gillar det bättre. Toppa gärna med lite kanel. Klart!

 

 

Ha en underbar torsdag! Kram,
Lisa

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats