P A N N K A K S B R U N C H ~ G L U T E N F R I T T | Lisa's Healthspo

Lisa's Healthspo

Annons

P A N N K A K S B R U N C H ~ G L U T E N F R I T T

IMG_5195IMG_5198IMG_5204IMG_5194IMG_5201IMG_5206

Toppade med kokos, banan, hallon och jordnötssmör

 

 

Hej där,

Nu sitter jag och sippar på en kopp kaffe efter en helt underbar frukost, snarare brunch, och det mest snyftiga avsnittet av Grey’s Anatomy. Jag ska inte spoila något för er, allt jag har att säga är att avsnitt 22 av säsong 11 är bra, riktigt bra. Jag har haft en ganska så perfekt morgon helt enkelt! Nu börjar det dra ihop sig för ett gympass. Det ska bli riktigt kul!

Frukosten, eller brunchen då, bestod av några riktigt goda pannkakor. Det blev alltså en pannkaksbrunch. Inte vilka pannkakor som helst dock utan de blev både proteinrika och helt glutenfria! Supergoda likaså. Detta var de bästa pannkakorna på länge. Mums!

Ha en fin 1:a maj! Kram,
Lisa

 

 

G L U T E N F R I A  P R O T E I N P A N N K A K O R
0,5 dl whey, jag använde Whey 100% Premium från Proteinbolaget (länk)*
0,5 dl pofiber
1 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 dl äggvita eller 2 ägg
1 dl valfri mjölk eller vatten
– olja

Rör ihop de torra ingridienserna och rör sedan ner äggvita och vatten/mjölk. Låt stå i 5 minuter. Stek till pannkakor eller plättar på medelvärme i valfri olja. Vänd när ovansidan börjar stelna och bubbla. Klart!

*Kan ersättas med lika mycket poffiber eller annat valfritt mjöl såsom kokosmjöl eller mandelmjöl

 

 

Vanilla Pear 100% Whey Premium

IMG_5214

 

 

I N S T A G R A M @lisas_healthspo (länk)  •  B L O G L O V I N’ Lisa’s Healthspo (länk)  •  M A I L lisashealthspo@gmail.com

 

 

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats