Hemgjord Kokoskvarg & Riskakor från Urtekram | Lisa's Healthspo

Lisa's Healthspo

Annons

Hemgjord Kokoskvarg & Riskakor från Urtekram

IMG_7916IMG_7921IMG_7927IMG_7918IMG_7926

 

 

Godermorgon!

Idag inleder jag som vanligt med ett morgonpass på gymmet. Idag blir det nog cardio och mage. Igår blev det ben och cardio, jag måste verkligen tipsa om att gå på bandet i maximal lutning efter träningspasset! Det bränner ordentligt i rumpan och hela baksidan. Gött!!

Till frukost innan gymmet gjorde jag en hemgjord kokoskvarg på kokosolja som toppades med kiwi, hallon, kokosflakes och mullbär. Kokosolja är en riktig superfood med massa nyttigt fett, vitaminer och mineraler ~ perfekt med en matsked i kvargen eller gröten på morgonen! Jag testade även de frasiga och tjocka riskakorna från Urtekram vilka jag toppade med keso och sockerfri lingonsylt. Mysig frukost perfekt som PWO!

Kram Lisa

 

 

K O K O S K V A R G
1 dl kvarg
1 dl yoghurt ~ kan ersättas med lika mycket kvarg
1 msk kokosolja
Sötning – stevia, banan, honung, äppelmos o.s.v. ~ jag använde Coconut Stevia Drops från Nutri-Nick

Smält kokosoljan och rör ner i kvargen/yoghurten. Söta och smaka av. Sätt in en stund i kylen/frysen om du vill, extra god kall. Klart!

 

 

Glutenfria Riskakor Trekorn från Urtekram. Har du testat dem?

IMG_7930

 

 

I N S T A G R A M @lisas_healthspo (länk)  ~  B L O G L O V I N’ Lisa’s Healthspo (länk)  ~  M A I L lisashealthspo@gmail.com

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats