Hälsosam Bolognese med Fitnesssnudlar | Lisa's Healthspo

Lisa's Healthspo

Annons

Hälsosam Bolognese med Fitnesssnudlar

IMG_7700IMG_7697IMG_7695IMG_7698

 

 

Hallå där!

Idag blev det ett härligt och svettigt cardiopass i sommarvärmen. Det blev 35 minuter crosstrainer och 35 minuter promenad på bandet i maximal lutning. Det var gött och brände ordentligt i benen! Till lunch när jag kom hem gjorde jag en supergod och enkel rätt. Det är en hälsosam och vegansk version på pasta bolognese, aka pasta med köttfärssås. Jag använde fitnessnudlar/shiratakinudlar men det funkar ju även med vanlig pasta, bönpasta, lowcarb pasta, rispasta o.s.v.!

Ha en fortsatt fin sommardag! Kram Lisa

 

 

H Ä L S O S A M  B O L O G N E S E
Fintessnudlar ~ kan ersättas med vanlig pasta, bönpasta, lowcarb pasta, rispasta o.s.v.
0,5 msk kokosolja
1 vilöksklyfta
Salt
Peppar

100g sojfärs eller quornfärs ~ jag använde 30g torr sojfärs
1 dl krossade tomater
0,5 gul lök
Vitlök
Salt
Peppar
Valfri kryddning ~ ex. paprikapulver, sambalolek, örter, muskot, kanel m.m.
Ev. grönsaker så som champinjoner, broccoli, spenat, squash, aubergine, morot m.m.

Koka pastan enligt förpackning och smaksätt. Fräs lök och tillsätt färs samt krossade tomater. Krydda och låt puttra i 5 minuter. Smaka av. Klart!

 

 

 

I N S T A G R A M @lisas_healthspo (länk)  ~  B L O G L O V I N’ Lisa’s Healthspo (länk)  ~  M A I L lisashealthspo@gmail.com

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats